Finnmatkat ajan hermolla

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Matkailutoimittajien Killan marraskuun kuukausikokouksessa Finnmatkojen Ruoholahden-toimistossa isännät Pekka Antila, Tiina Sirén, Kari Henner ja Jenita Sillanpää esittelivät toimitiloja ja yhtiön uusia kesäkohteita. 

Teksti Timo Elo, kuvat Kari-Veli Lehtonen50-vuotias Finnmatkat on Suomen suurin matkanjärjestäjä. Se tuottaa vuosittain noin 280 000 valmismatkaa. Finnmatkat on osa TUI Nordicia, joka puolestaan on Pohjoismaiden suurin matkanjärjestäjä.

”Finnmatkat panostaa toiminnassaan online-yhteyksiin, erilaistumiseen ja kestävään kehitykseen. Online-varaukset kattavat 80 prosenttia liiketoiminnasta. Lisäksi meillä on asiakkaita palveleva matkamyymälä Forumissa Helsingissä. Yhteensä Pohjoismaissa toimii kuusi matkamyymälää. Pyrimme olemaan nopea ja ketterä toimija, jolla ei ole rasitteenaan raskaita rakenteita. Yhtiön johtoryhmä kokoontuu Tukholmassa”, virtuaalisen asiakaspalvelun johtaja Tiina Sirén kertoo.

Ajan hermolla eläminen digimaailmassa pisti kiltalaiset mietteliäiksi.

Tuotepäällikkö Pekka Antila kertoi kiltalaisille Finnmatkojen kesän uutuuskohteesta Kroatiasta. Komeat ovat maisemat.

 

 

 

 

 

 

 

Trading-osaston Anna-Maria Aarni.

Henkilöstöpäällikkö Kari Henner (vas.) esitteli kiltalaisille Finnmatkojen pääkonttorin toimintaa Helsingin Ruoholahdessa.

Finnmatkoilla eletään digitaalisesti kellon ympäri. Taulu näyttää, kuinka nopeasti puheluun vastataan. Palveluvastaava Teija Ruuskasella on asiakas langan päässä.

 

 

 

 

 

 

 

Henkilöstöpäällikkö Kari Henner (vas.) esitteli kiltalaisille Finnmatkojen pääkonttorin toimintaa Helsingin Ruoholahdessa.

Ruoholahden konttorissa on tilaa 400 neliötä, ja siellä työskentelee 60 henkeä. Toimiston varustelu on vaikuttava: täällä eletään ajan hermolla digitaalisessa ympäristössä. Yhtiön palkkalistoilla on myös sosiaalisen median asiantuntija Anni Aarni, jonka työkaluina ovat pääosin  Facebook ja Twitter. Anni seuraa alati uudistuvaa mediakenttää ja reagoi muutoksiin välittömästi.. 

Kesän uutuuskohde Kroatia

Tilaisuuden päätteeksi tuotepäällikkö Pekka Antila kertoi värikkään kuvatarjonnan kera Finnmatkojen ensi kesän uutuuskohteesta Kroatiasta, jossa lomatarjontaa on painotettu aikuiseen makuun. Kahdessa uusitussa hotellissa Igranen kylässä 80 km päässä Splitistä on jopa ikärajat, toiseen pääsevät vain yli 16- vuotiaat ja toiseen 18 vuotta täyttäneet.

”Olemme kunnostaneet nämä aikaisemmin valtio-omisteiset hotellit, jotka olivat jo päässeet hieman rapistumaan. Kaikkiaan Kroatiassa meillä on yhdeksän erilaista lomakohdetta – myös lapsiperheille. Matkailijalle on tarjolla runsaasti virikkeitä aina patikoinnista, veneilystä ja pyöräilystä alkaen. Kroatiassa suositaan myös lähiruokaa, joka on erinomaista ja muistuttaa suuresti italialaista. Lento Jet Time -yhtiön koneilla Splitiin kestää kolme tuntia. Lennot ajoittuvat ajalle 8.5.-2.10.2015. Lentoyhtiöllä on suomalainen toiminnanvetäjä, Pekka Antila kertoo.

Share.

Leave A Reply