sunnuntai, heinäkuu 22

Finnjetin nostalgiabrunssi m/s Finnladylla

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Julkaistu 23.3.2014


Teksti ja kuvat Adrián Soto
Itella Posti Oy julkaisi postimerkkisarjan, jonka aihe on Merellinen Pohjola. Mukana sarjassa on kaksi postimerkkiä, jotka kuvaavat legendaarista Finnjetiä. Sen kunniaksi Finnlinesin matkustajaliikenteen johtaja Kaj ”Tiko” Takolander kutsui median edustajia ja varustamon lähellä olevaa väkeä nostalgiabrunssille m/s Finnladylle.Finnjet oli ainutlaatuinen. Se oli merien isoin ja nopein, ja palvelu oli laivalla ylivoimaisesti parasta. Se toi suomalaisille uuden tavan matkustaa Suomesta Saksaan”, sanoi Tiko. Finnjet oli niin nopea, että Helsingin ja Travemünden välinen 1 145 kilometrin matka taittui 24 tunnissa, mikä oli aivan vallankumouksellinen aika. Nykyajan Finnlinesin Star-luokan laivat tekevät saman matkan 27 tunnissa.Finnjetille mahtui 1 500 matkustajaa, ja vuosittain se kuljetti noin 200 000 ihmistä Suomesta Saksaan. Nykyään Finnlines-varustamolla on yhtä paljon matkustajia Helsingin ja Travemünden välillä. ”Sen lisäksi meillä on mukava reitti Naantalin ja Kapellskärin välillä. Yhteensä meillä on noin puoli miljoona matkustajaa vuodessa”, kertoi Tiko. Myös Saksan matkailutoimiston johtaja Marjaana Saurila todisti, että Finnjet oli iso plussa Saksan matkailulle.”Nyt elämme kuitenkin eri aikaa kuin 2000-luvun alussa. Viime vuonna peräti 627 000 suomalaista vieraili Saksassa. Se on 4,3 prosenttia enemmän kuin edellisenä vuotena. Meidän seuraava tehtävä on saada 800 000 matkustajaa. Saksan matkailuviranomaisten seuraava kokonaistavoite on 80 miljoonaa turistia vuodessa”, kertoi Marjaana.

Finnlinesin matkustajaliikenteen myynti-, markkinointi-, tuotanto- ja laivapalvelutiimi: takarivissä Kaj ”Tiko” Takolander, Taina Jammeh, Kai Knocke ja Marko Grönfors sekä eturivissä Päivi Toivanen, Krista Orvomaa, Marianne Sinkkonen ja Minna Ristolainen.

Kommentit

Kommentit

Share.

Leave A Reply